Prima pagină » Economic » Mișa, întrebat despre creșterea prețului la carburanți: „Obiectivul meu e să urmăresc politicile fiscale, nu să citesc în fiecare zile prețurile de la pompă”
Mișa, întrebat despre creșterea prețului la carburanți: „Obiectivul meu e să urmăresc politicile fiscale, nu să citesc în fiecare zile prețurile de la pompă”
„Sincer, nu m-am uitat la prețurile carburanților. Înțeleg de la media și din câteva declarații că ar fi crescut într-o proporție mult mai mică decât cea de 0,16 la sută operată în prima etapă (n.r – de creștere a accizei). Mă uit la prețurile la pompă, în marea majoritate a timpului circul cu șofer. Obiectivul ministrului de Finanțe e să urmeze politicile fiscale, nu să citesc în fiecare zi prețurile de la pompă”, a declarat, marți, ministrul de Finanțe.
Întrebat care este suma care ar urma să fie colectată în urma reintroducerii supraacizei la benzină și motorină, Mișa a răspuns că aceasta se ridică la 1,4 miliarde de lei.
„Banii vor veni la bugetul de stat și vor fi repartizați pe ordonatorii de credite”, a adăugat ministrul de Finanțe.
Mișa a precizat, totodată, că a purtat discuții cu transportatorii privind alcătuirea unei scheme de restituire a unei părți din acciză în cazul în care se va constata crearea unui „dezechilibru, din acest punct de vedere”.
„Am avut discuții la Guvern cu transportatorii pentru continuarea unei scheme de restituire în cazul în care se creează un dezechilibru din acest punct de vedere, existând riscul ca mulți dintre ei să migreze către alte țări unde costurile carburanților sunt mai mici – vrem să contracarăm astfel de efecte prin crearea unei scheme de restituire a unei părți din acciză”, a spus Mișa.
„Prețul din România raportat la prețul din Ungaria e cam la același nivel. Suma de bani achitată pentru carburanți e, în continuare, una dintre cele mai mici din Europa”, a ținut să mai spună Mișa.
Întrebat cine consideră că se face vinovat de ultimele scumpiri din sectorul public, Mișa a răspuns că „în evoluția economică firească prețurile cresc și scad”.
Cu doar o zi în urmă, ministrul Educației, Liviu Pop, se arăta la fel de neștiutor. Întrebat dacă a simțit vreo diferență când s-a dus la pompă să alimenteze, Pop a răspuns că este conducător auto, dar că soția sa alimentează și asta „destul de rar, cam o dată pe lună”.
„Sunt conducător auto, dar soția mea alimentează, nu alimentez eu. Alimentăm destul de rar, cam o dată pe lună”, a răspuns Liviu Pop, luni, întrebat dacă a observat vreo creștere a prețului la carburanți când s-a dus la pompă să alimenteze.
De cealaltă parte, liderul PSD, Liviu Dragnea, a insistat asupra ideii că prețul benzinei și motorinei nu ar fi crescut ca urmare a reintroducerii supraaccizei la carburanți.
„Nu cred că s-au scumpit din cauza accizei pentru că atunci când a dat-o jos Guvernul Cioloș, prețurile nu au scăzut. Se pare că nu asta influentează, ci alte interese – profitul”, a spus Dragnea.
În schimb, premierul Mihai Tudose venea vineri cu altă teorie: „uraganele” ar fi influențat prețul bariliului pe plan mondial.
„La carburanți, cred că și dumneavoastră ați aflat că au fost niște uragane și au influențat prețul bariliului pe plan mondial, ba chiar în România un pic mai puțin decât pe restul planetei”, afirma Mihai Tudose, după ședința CExN al PSD.
Spre deosebire de Tudose, șeful Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, declara, recent, că nu a văzut „nicio scumpire la carburant”.
„Știu ce s-a întâmplat și nu sunt de acord. Prin urmare, vă aduc aminte că în momentul în care noi am hotărât să eliminăm acciza la carburant, nu s-au micșorat prețurile la pompă. Nu am observat atunci niciun fel de preocupare. Văd acum că este o preocupare. Sigur că e firească, eu nu vreau să vă reprim acest drept, Doamne-ferește, dar care a fost intenția noastră, a legiutorului, când a eliminat acciza la carburant – să scadă prețul. Singurul efect a fost acela a unui minus de venituri la buget”, declara, joi, Tăriceanu.